Telefon   +48 570 555 838

Telefon   +48 570 555 818

Mail  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Akty własności samochodów z USA. O czym nam mówią?

Za akt własności importowanego pojazdu uważa się dokument „Certificate of Title”. To właśnie w nim znajdziemy informacje o tym, kto jest właścicielem auta, kto kupującym, a także podstawowe dane samochodu. „Certificate od title” można uznać za jeden z najważniejszych dokumentów, dzięki którym w ogóle sprowadzenie i rejestracja pojazdu w Polsce będzie możliwa. Wyróżniamy trzy grupy tytułów własności. Co warto o nich wiedzieć?

Pojazdy „czyste”

Najdroższe są oczywiście auta z „Clear Title” lub „Original Title” – czyli pojazdy bezwypadkowe i te, w których szkoda nie została zgłoszona do ubezpieczyciela (często dzieje się tak  w przypadku pojazdów z wypożyczalni). Import aut z USA z „czystym” Title jest bezpieczny, a nowy właściciel na pewno nie będzie mieć problemów z rejestracją pojazdu.

Auta po szkodzie

Auto z uszkodzeniami są tańsze. Chociaż Amerykanom nie opłaca się często naprawiać nawet niewielkich szkód, Europejczycy mają do tego tematu zupełnie inne podejście. Dlatego zazwyczaj okazuje się, że import auta i jego naprawa w dalszym ciągu są dla Europejczyka bardziej opłacalne, niż zakup tego samego modelu na starym kontynencie.  Część samochodów po naprawie i przejściu badania technicznego uda nam się zarejestrować w Polsce. Ważne, aby akt własności miał opis „Salvage Title”, „Salvage Rebuildible Title”, „MV-907A” lub „Rebuildable”. Jeśli tytuł własności brzmi „Salvage – greather than 75%”, rejestracja bywa możliwa. Jednak zależy, na jakiego urzędnika trafimy, nie warto więc ryzykować.

Rozległe uszkodzenia

Trzecią grupą są samochody, których uszkodzenia są za duże, aby można je było zarejestrować w Polsce. Do Europy są zazwyczaj kupowane na części. W przeciwnym wypadku powinno się pomijać auta o tytule:

- ACQ BILL OF SALE

- ACQUISITION BILL OF SALE

- ARTIFICERS LIEN TRANSFER

- ABND/LIEN NC DLR ONLY DELAY  

- BR  

- BV  

- CLEAN TITLE - NO VIN

- CLEAN TITLE W/ UNSATIS LIEN

- CERTYFICATE OF DESTRUCTION  

- CERT OF SALV BRANDED FLOOD  

- DISMANTLER W/ UNSATISFIED LIEN

- EXPORT BILL OF SALE

- FOR JUNK

- FLOOD

- FLOOD SALVAGE

- FLOOD TITLE

- FIRE DAMAGE

- FOR PARTS ONLY 

- FLOOD SALVAGE VEHICLE TITLE

- IRREPARABLE

- MV907A WAIV-272.1

- MV37 P.O. DISM ONLY

- MV907A W/ BRAND WAIVE

- MV907A W/ NO PUBLIC VIN

- MV907A W/ UNSATISFIED LIEN

- MV-51B / STMT OF OWNERSHIP

- MV907A W/ MD REASSIGNMENT

- MV35 NO TITLE-DISMANTLE/SCRAP

- NY-MV-51

- NON-REBUILABLE

- NON-REPAIRABLE

- PARTS ONLY

- PARTS ONLY W/NY REASSIGMENT

- REBUILDABLE KIT CAR

- REBLT SALV W/ UNSATISFIED LIEN

- SALVAGE THEFT - NO PUBLIC VIN

- SALVAGE TITLE DAMAGE WATER/FLOOD

- WATER

- WATER/FLOOD

Przeglądając różne typy aktów własności, możemy natrafić też na komunikat „Bill of sale”. Oznacza to, że w razie zakupu, będziemy musieli zgłosić się po wydanie „Certificate of Title” i zapłacić za to około 200 dolarów. Zazwyczaj jednak samochody z „Bill of sale” nie nadają się nawet na eksport.

 

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.