Telefon   +48 570 555 838

Telefon   +48 570 555 818

Mail  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zasady zakupu / procedura

Krok 1: Wybór pojazdu

Pierwszym krokiem jest wybór przez Państwa pojazdu, który mielibyśmy dla was sprowadzić, w tym celu zapraszamy do odwiedzenia zakładki Licytacje, w której można znaleźć listę portali aukcyjnych, z którymi współpracujemy. Klient może także samodzielnie wybrać pojazd korzystając z dostępnych tam wyszukiwarek pojazdów, lub też określić nam swoje kryteria, na podstawie których przedstawimy osobie zainteresowanej kilka propozycji w największym stopniu spełniających oczekiwania klienta.

Dodatkowo dany pojazd zostanie przez nas dla Państwa szczegółowo sprawdzony dzięki raportom dostępnym w międzynarodowych bazach motoryzacyjnych takich jak POCTRA. Ponadto na wyraźne życzenie Klienta i po uprzedniej zapłacie stosownych opłat możemy sprawdzić pojazd w płatnych bazach danych takich jak Autocheck, Carfax czy Epicvin.

 

niebieskie samochody

Krok 2: Opracowanie kosztorysu i uzgodnienie kwoty licytacji

Po znalezieniu odpowiedniego samochodu przygotujemy Państwu szczegółowy kosztorys transakcji na podstawie prognozowanej przez nas ceny do uzyskania na aukcji. Z uwagi na to, iż większość pojazdów na rynku amerykańskim sprzedawana jest drogą licytacji, uzgodnimy z Państwem, do jakiej kwoty będziemy licytować wskazany pojazd. Na podstawie naszego doświadczenia z przeprowadzanych licytacji pomożemy Państwu w podjęciu odpowiedniej decyzji tak, aby wylicytować pojazd w atrakcyjnej cenie.

Zachęcamy również do zapoznania się z zakładką Opłaty / Kalkulator na naszej stronie, gdzie samodzielnie będą mogli Państwo oszacować finalne koszty transakcji.

 

Krok 3: Umowa i wpłata Kaucji

Gdy mamy już uzgodnione wszelkie szczegóły podpisujemy umowę, która stanowi zabezpieczenie zarówno dla Państwa, jak i dla nas. Po podpisaniu umowy wpłacacie Państwo przelewem bądź gotówką kaucję na poczet licytacji danego auta w wysokości 10% ustalonej kwoty licytacji, kwota ta nie może być niższa niż 1000 USD lub równowartość w PLN. Kaucja stanowi zabezpieczenie w przypadku wycofania się przez Klienta z zakupu wybranego pojazdu po wygranej aukcji oraz pokryciem kary narzuconej przez serwis aukcyjny w przypadku rezygnacji licytującego.

Kaucja zostanie zwrócona na Państwa wezwanie przelewem na wskazane konto, w przypadku gdy licytowany samochód przekroczy wartość zakładanego przez Państwa budżetu. Na życzenie Klienta możemy nie odsyłać kaucji i pozostawić je na poczet kolejnej licytacji.

 

Krok 4: Licytacja i wpłata pozostałej kwoty

Gdy aukcja zostanie zakończona naszą wygraną, Klient zobowiązany jest do dokonania pełnej opłaty pokrywającej cenę samochodu z aukcji wraz z kosztami operacyjnymi po stronie amerykańskiej (opłata aukcyjna, transport lądowy do portu, transport morski, wysyłka dokumentów do Polski) bezpośrednio na konto firmowe w Stanach Zjednoczonych w ciągu 2 dni roboczych. Jest to warunek konieczny, aby uniknąć naliczenia dodatkowych opłat związanych z magazynowaniem pojazdu na placu aukcyjnym.

 

Krok 5: Transport pojazdu z USA do Europy

Po zaksięgowaniu płatności auto zostaje przewiezione z placu aukcyjnego do bazy kontenerowej w porcie, a następnie drogą morską transportowane do portu w Bremerhaven. Droga ta trwa od 4 do 6 tygodni, w tym czasie na bieżąco będziemy informować Państwa o kolejnych etapach transportu i położeniu kontenera z Państwa pojazdem. Otrzymają Państwo również zdjęcia z portu przed załadunkiem wraz z informacją o dacie wypłynięcia statku i spodziewanej dacie przypłynięcia do Europy.

 

Krok 6: Procedura celna i dostarczenie pojazdu

Tuż przed przypłynięciem statku do Europy poprosimy Państwa o podpisanie pełnomocnictwa, które będzie niezbędne dla dokonania odprawy celnej, jeśli odprawy będzie dokonywała współpracująca z nami agencja celna. W tym momencie również należy opłacić koszty agencji celnej, a także cło oraz podatek VAT. Cło na samochody osobowe sprowadzone z USA wynosi 10%, natomiast VAT wynosić będzie 19% w przypadku opłacenia go podczas odprawy celnej w Niemczech.

Samochód zgodnie z Państwa życzeniem zostanie dostarczony w dowolne miejsce na terenie naszego kraju.

Zwracamy uwagę, że wartość pojazdu może podlegać ocenie i weryfikacji przez organy celno-skarbowe. Generalną zasadą jest, że wartość celna odpowiada wartości transakcyjnej, jednakże w niektórych przypadkach może ona zostać zakwestionowana przez organy celno-skarbowe. Szczegóły należy ustalić z agentem celnym przy odprawie celnej. CarPlanet sp. z o.o. z uwagi na to, że nie będzie importerem Państwa pojazdu, nie ponosi odpowiedzialności z tego powodu, że organy celne mogą tę wartość kwestionować. Jest to ryzyko, które należy skalkulować we własnym zakresie w chwili zakupu pojazdu.

 

Krok 7: Opłacenie akcyzy i rejestracja pojazdu

Ostatnim krokiem przed zarejestrowaniem pojazdu jest złożenie deklaracji akcyzowej i opłata podatku akcyzowego, jeśli nie został on rozliczony przy odprawie celnej. W tym celu pomocne może się okazać skorzystanie z usług rzeczoznawcy, który dokładnie określi wartość pojazdu, w szczególności, jeśli wartość wykazana na dokumencie zakupu zostanie zakwestionowana przez organy celno-skarbowe. Wysokość akcyzy zależy od pojemności silnika pojazdu – dla aut z pojemnością silnika do 2 000 cm³ pojemności skokowej silnika wynosi ona 3,1%, dla aut z silnikiem powyżej 2 000 cm³ akcyza wynosi 18,6%. Poza opłaceniem akcyzy należy również wykonać tłumaczenie otrzymanej od nas dokumentacji pojazdu.

Z potwierdzeniem opłacenia akcyzy oraz dokumentacją pojazdu wraz z tłumaczeniami możecie Państwo udać się do właściwego wydziału komunikacji w celu rejestracji pojazdu, a następnie cieszyć się z zakupu wymarzonego samochodu w atrakcyjnej cenie.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.