Telefon   +48 570 555 838

Telefon   +48 570 555 818

Mail  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zasady i procedura zakupu pojazdu

Krok 1: Wybór pojazdu

Pierwszym krokiem jest wybór przez Państwa pojazdu, który mielibyśmy dla was sprowadzić. W tym celu zachęcamy do odwiedzenia zakładki Licytacje; znajdziecie w niej listę portali aukcyjnych, z którymi współpracujemy.

Za pomocą znajdujących się w nich wyszukiwarek samochodów klient może samodzielnie wybrać interesujący go pojazd. Znalezieniem odpowiedniej maszyny mogą zająć się również nasi pracownicy. Wtedy poprosimy Państwa o określenie swoich preferencji odnośnie pojazdu. Na ich podstawie wybierzemy oferty, które będą w największym stopniu spełniać Wasze oczekiwania.

Dodatkowo sprawdzimy dla Państwa dany samochód w międzynarodowych bazach motoryzacyjnych takich jak POCTRA, z których można pobrać szczegółowy raport m.in. o historii pojazdu. Na wyraźne życzenie Klienta i po wniesieniu przez niego opłaty, zweryfikujemy auto w płatnych bazach danych takich jak Autocheck, Carfax czy Epicvin.

 

niebieskie samochody

Krok 2: Opracowanie kosztorysu i uzgodnienie kwoty licytacji

Po znalezieniu odpowiedniego samochodu przygotujemy Państwu szczegółowy kosztorys transakcji, który stworzymy na podstawie prognozowanej przez nas ostatecznej ceny. Z uwagi na to, iż większość aut na rynku amerykańskim sprzedawana jest na licytacjach, uzgodnimy z Państwem, do jakiej kwoty będziemy licytować wskazany pojazd. Pomożemy Państwu w wybraniu takiej kwoty, dzięki której wygracie licytację i nie przepłacicie. Zachęcamy również do zapoznania się z zakładką Opłaty/Kalkulator, gdzie samodzielnie możecie Państwo oszacować finalne koszty transakcji.

 

Krok 3: Umowa i wpłata Kaucji

Gdy uzgodnimy już wszelkie szczegóły podpiszemy umowę, która stanowi zabezpieczenie zarówno dla Państwa, jak i dla nas. Następnie poprosimy Państwa o opłacenie kaucji przelewem bądź gotówką na poczet licytacji danego auta (kaucja w wysokości 10% ustalonej kwoty licytacji). Kwota ta nie może być niższa niż 1000 USD.

Serwis aukcyjny, w przypadku wycofania się licytującego, może nałożyć karę finansową na naszą firmę. Zatem kaucja stanowi zabezpieczenie w przypadku wycofania się Klienta z zakupu wybranego pojazdu.

Gdy cena licytowanego samochodu przekroczy wartość zakładanego przez Państwa budżetu, kaucja zostanie zwrócona na wskazane konto. Na życzenie Klienta możemy jej nie odsyłać i zatrzymać ją na poczet kolejnej licytacji.

 

Krok 4: Licytacja i wpłata pozostałej kwoty

Gdy aukcja skończy się naszą wygraną, Klient zobowiązany jest do dokonania pełnej opłaty pokrywającej cenę samochodu i koszty operacyjne po stronie amerykańskiej (opłata aukcyjna, transport lądowy do portu, transport morski, wysyłka dokumentów do Polski). Pieniądze należy wpłacić bezpośrednio na konto firmowe w Stanach Zjednoczonych w ciągu 2 dni roboczych. Jest to warunek konieczny, aby uniknąć naliczenia dodatkowych opłat związanych z magazynowaniem pojazdu na placu aukcyjnym.

 

Krok 5: Transport pojazdu z USA do Europy

Po zaksięgowaniu płatności auto zostanie przewiezione z placu aukcyjnego do bazy kontenerowej w porcie, a następnie przetransportowane drogą morską do portu w Bremerhaven. Podróż ta trwa od 4 do 6 tygodni. W jej czasie będziemy informować Państwa o kolejnych etapach transportu i położeniu kontenera z Waszym pojazdem. Otrzymacie również zdjęcia z portu przed załadunkiem wraz z informacją o dacie wypłynięcia statku i spodziewanym terminie przypłynięcia do Europy.

 

Krok 6: Procedura celna i dostarczenie pojazdu

Tuż przed przypłynięciem statku do Europy poprosimy Państwa o podpisanie pełnomocnictwa, które będzie niezbędne dla dokonania odprawy celnej (jeśli odprawy będzie dokonywała współpracująca z nami agencja celna). Na tym etapie należy opłacić koszty wspomnianej agencji, a także cło i podatek VAT.

Cło na samochody osobowe sprowadzone z USA wynosi 10%, natomiast VAT wynosić będzie 19% (ale tylko w przypadku opłacenia go podczas odprawy celnej w Niemczech).
Samochód zgodnie z Państwa życzeniem zostanie dostarczony w dowolne miejsce na terenie naszego kraju.

Zwracamy uwagę na to, że wartość pojazdu może podlegać ocenie i weryfikacji przez organy celno-skarbowe. Co do zasady wartość celna odpowiada wartości transakcyjnej, jednak w niektórych przypadkach może ona zostać zakwestionowana. Wtedy szczegóły należy ustalić z agentem celnym podczas odprawy.

CarPlanet sp. z o.o. z uwagi na to, że nie będzie importerem Państwa pojazdu, nie ponosi odpowiedzialności z tego powodu zakwestionowania wartości pojazdu. Jest to ryzyko, które należy skalkulować we własnym zakresie w chwili zakupu.

 

Krok 7: Opłacenie akcyzy i rejestracja pojazdu

Ostatnim krokiem przed zarejestrowaniem pojazdu jest złożenie deklaracji akcyzowej i opłata podatku akcyzowego (jeśli nie został on rozliczony przy odprawie celnej). W tej sprawie warto skorzystać z usług rzeczoznawcy, który dokładnie określi wartość pojazdu. Jego pomoc będzie też potrzebna, jeżeli cena wykazana na dokumencie zakupu zostanie zakwestionowana przez organy celno-skarbowe.

Wysokość akcyzy zależy od pojemności silnika pojazdu. Samochody z jednostką napędową o pojemności:

  • do 2 000 cm³ akcyza wynosi 3,1%,
  • powyżej 2 000 cm³ akcyza wynosi 18,6%.

Po zapłaceniu akcyzy należy również wykonać tłumaczenie otrzymanej od nas dokumentacji pojazdu.

Z potwierdzeniem opłacenia akcyzy, dokumentacją i tłumaczeniami możecie Państwo udać się do właściwego wydziału komunikacji w celu rejestracji pojazdu. Od tego momentu pozostaje już tylko cieszyć się z zakupu wymarzonego samochodu w atrakcyjnej cenie!

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.